Wafaa bij Stichting ik wil

Wafaa

Wie ben jij?
Mijn naam is Wafaa Abdelhadi, oorspronkelijk kom ik uit Sudan en ben ik opgegroeid in Egypte. Al sinds mijn tiende woon ik Nederland. Ik heb Victimologie en Internationaal Mensenrecht gestudeerd aan de Universiteit van Tilburg. Nu werk ik als jurist, dit doe ik vier dagen in de week.

Hoe ben je bij de stichting terecht gekomen?

In 2015 waren vriendinnen en ik bezig met ‘Sharing Wisdom’ dat is een groepje vrouwen die een keer in de maand bij elkaar komen. In deze bijeenkomst delen wij kennis over verschillende onderwerpen die te maken hebben met motiveren, inspireren, passie en andere belangrijke aspecten in het leven. Ik weet niet meer precies wat de aanleiding was, maar wij mochten aansluiten bij een gesprek over jongeren in het onderwijs met o.a. Esra, Leyla Kalender en Fatima. Het was een heel leuk en inspirerend gesprek.

Maar in 2016 heeft Leyla contact met mij opgenomen met de vraag of ik jongeren wilde interviewen voor het project ‘Jongeren en Ouders Samen Sterk voor Werk’. Sindsdien ben ik nooit meer weggaan bij de stichting.

‘Een zegening.’

Wat doe jij voor de stichting?

Ik ben dus begonnen als vrijwilligster voor het bovengenoemde project. Daarna ben ik begonnen als coördinator voor de jongeren empowerment en dat is een onderdeel van het project. Mijn taak is hierin om de jongeren te ondersteunen die de empowerment trainingen geven aan andere jongeren. Daarnaast ben ik kartrekker van de jongerenavonden op de woensdagavonden, we zijn momenteel op zoek naar hoe we hier anders vorm aan kunnen geven.

Wat vind je het bijzonderste moment binnen de stichting?

De ontmoeting met Esra en Leyla heeft voor mij zoveel deuren geopend. Het is precies wat ik toen op dat moment zocht en nodig had. It was like my prayers were being answered. En sindsdien heb ik ontelbaar veel bijzondere momenten meegemaakt.

Wat zijn jouw dromen met betrekking tot de stichting?

Dit vind ik een lastige vraag, want ik heb niet persé een droom op dit moment voor mijzelf met de stichting. Ik voel zoveel vertrouwen dat veel van wat ik hier doe en meemaak een droom is die al uitkomt, ook al had ik deze nog niet concreet. Het is voor mij niet eens persé een droom voor mijzelf, het is een droom voor de gehele samenleving.