Maria bij Stichting ik wil

Wie ben jij?

Mijn naam is Maria en ik kom als vrijwilligster naar de stichting. Ik ben moeder van vier kinderen en ook grootmoeder van zes kleinkinderen. Oorspronkelijk kom ik uit Weert en ben ik voor mijn studie naar de grafische school in Eindhoven gegaan. Zo ben ik hierin blijven hangen. Daarna heb ik gestudeerd voor in de kinderopvang en vond daar ook als snel werk in. Tussendoor heb ik ook als grafisch ontwerpster gewerkt aan geboorte- en huwelijkskaartjes.

Hoe ben je bij de stichting terecht gekomen?

In verband met mijn hersenbloeding in 2014 moest ik stoppen met het werken in de kinderopvang, zo kwam ik thuis te zitten. Ik wilde graag iets gaan doen en onder de mensen zijn. Een oude buurvrouw van Esra heeft mij toen verteld over de stichting en dit klonk wel interessant. Ik ben eerst eens gaan kijken in Boeday en ik vond het al meteen erg gezellig. Toen heb ik me als vrijwilligster in geschreven om naailessen te geven.

‘Ik kan hier mijn creativiteit ontplooien terwijl ik onder de mensen ben.’

Wat doe jij voor de stichting?

Op de donderdagochtenden geef ik naailessen aan de vrouwen die op dat moment binnenkomen. Ik heb ook een lange tijd Michelle bijgestaan met het lesgeven en ook kleding ontworpen voor tijdens de modeshows.

Wat vind je het bijzonderste moment binnen de stichting?

Dat we met veel verschillende nationaliteiten hier samenwerken en bezig zijn. Door bijvoorbeeld ook de mensen die niet goed Nederlands spreken te helpen om vooruit te komen in hun ontwikkeling. Ik vind het heel erg mooi dat ik hier dan aan kan bijdragen.

Wat zijn jouw dromen met betrekking tot de stichting?

Dat het nog groter kan worden dan dat het al is. Dit moet een plek worden om samen te komen met allerlei verschillende mensen en culturen en dat er zo een eenheid ontstaat.