Stichting “IK WIL” is in 2013 opgericht door een groepje gepassioneerde mensen. Esra Altmis en Leyla Kalender waren afzonderlijk al druk met vergelijkbare doelen en leerden elkaar kennen via hun overlappende netwerk. Samen hebben ze met vallen en opstaan hun droom gerealiseerd in het stadsdeel Woensel in Eindhoven. Een veilige plek voor en door (nieuwe en oude) wijkbewoners ongeacht hun culturele achtergrond om te ontmoeten, verbinden, bezinnen, herstellen, helpen en ontwikkelen.

Het succes van dit waardevolle initiatief is niet onopgemerkt gebleven. In oktober 2023 heeft Stichting “IK WIL” een felbegeerd Appeltje van Oranje gewonnen en in november 2023 is Zijne Majesteit de Koning, Willem-Alexander, zelfs op werkbezoek geweest!

We zijn elke week geopend van maandag t/m donderdag van 09:30 tot 16:00. Afwijkende activiteiten of vakanties worden aangekondigd via FaceBook en InstaGram.

Nee, we zijn een gesubsidieerde stichting met ANBI-status zonder winstdoelstelling. Voor sommige activiteiten of samenwerkingen vragen we een eigen bijdrage puur om de kosten te dekken.

Ja, in de Dr Cuyperslaan en de Woenselsestraat op de openbare parkeervakken. Betaald parkeren kan in de garage onder de Plus supermarkt. Graag niet bij Humanitas parkeren!

Ons gebouw staat bijna tegenover de bushalte. Dat is dus makkelijk. Neem buslijn 2 en stap uit bij bushalte “Joris Minnestraat”.

We hebben sinds kort een verbrede ingang, een aangepast toilet en een traplift geplaatst om de toegankelijkheid voor iedereen flink te verbeteren.

NIEUWS

Afsluiting viltproject 3

16 juli 2024|

Trots op de afsluiting van het viltproject in samenwerking met CKE. Gedurende 8 weken hebben geweldige vrouwen prachtige viltblaadjes gemaakt. Elk symbool voor een bijzondere vraag: wat hen het […]

De informatie op onze website is gesplitst naar doelgroep. Kies om verder te gaan.

WIJKBEWONERS

Mensen uit omliggende buurten, die willen meedoen met onze activiteiten of hulp zoeken via het spreekuur.

DOORVERWIJZERS

Sociale professionals van andere lokale hulporganisaties die overwegen om iemand naar ons door te verwijzen.

VRIJWILLIGERS

Enthousiaste wijkbewoners die niet alleen willen deelnemen maar ook kunnen bijdragen aan onze activiteiten.

STUDENTEN

Studenten van relevante MBO- en HBO-opleidingen die graag een stage of onderzoek willen doen bij ons.

STAKEHOLDERS

Financieel belanghebbenden en donateurs die graag op de hoogte blijven van onze doelen en resultaten.

NIEUWS

Nieuwe en oudere berichten met interessant nieuws over onze organisatie en activiteiten om op de hoogte te blijven.