VRAGEN

Elke dinsdagochtend is er een inloopspreekuur. Iedereen kan zonder afspraak binnenlopen met een vraag of probleem. Onze vrijwilligers proberen je niet alleen te helpen, maar ook zelfredzaam te maken.

Elke maandagmiddag en woensdagochtend geven we informatie aan nieuwe deelnemers. Tijdens deze kennismaking brengen we jouw wensen in kaart en kan je gratis ingeschreven worden voor passende activiteiten.

Nee, je hebt geen verwijzing nodig van bijvoorbeeld de gemeente of WIJeindhoven. Je mag gewoon meedoen.

In ons team hebben we mensen die Nederlands, Engels, Arabisch en Turks spreken. Sommige vrijwilligers spreken ook nog andere talen.

Deelnemers aan activiteiten moeten minimaal 16 jaar oud zijn. Jonger mag alleen onder begeleiding van een volwassene.

Ja, voor de versgekookte lunch geldt wel een kleine eigen bijdrage om de kosten te dekken, maar iedereen mag mee-eten. Alles is ook halal.

Ons gebouw heeft twee ingangen met twee adressen. Het postadres is Dr. Cuyperslaan 66 (5623BB) en het bezoekadres is Woenselsestraat 358 (5623EG).

We zijn elke week geopend van maandag t/m donderdag van 09:00 tot 16:00. Afwijkende activiteiten of vakanties worden aangekondigd via FaceBook en InstaGram.

Onze huiskamer is voor iedereen toegankelijk. Helaas geldt dat voor sommige andere ruimtes nog niet. We gaan daarom de ingang verbreden, het toilet vernieuwen en een traplift plaatsen.

We werken volgens de bindingsladder. Dit betekent dat je stap voor stap kunt doorgroeien als je dat wil en kan. Van bezoeker naar deelnemer, ondersteuner, kartrekker, coördinator, verbinder of zelfs bestuurder. Onze stichting is voor en door wijkbewoners!

CONTACT

Heb je een vraag of opmerking? Stuur ons even een bericht. We reageren zo snel mogelijk.

Zie onderstaand meer informatie gericht op vrijwilligers of neem contact op.

Zonder onze vrijwilligers is er geen Ik Wil! Zij maken het mogelijk om nieuwe vaardigheden te leren, zelfvertrouwen op te bouwen en persoonlijke groei te ervaren. Vrijwilligers zijn vaak rolmodellen in hun gemeenschappen en laten zien hoe één persoon het verschil kan maken, wat anderen aanmoedigt om ook actief te worden. Hun werk heeft een diepgaande impact die verder gaat dan alleen de directe resultaten van hun inzet! Wij koesteren hen en we zijn onze vrijwilligers dan ook enorm dankbaar!

Door samen activiteiten te ondernemen leggen bewoners nieuwe contacten en wordt het sociale netwerk vergroot. Ook voelen bewoners zich nuttig en gewaardeerd en hebben het gevoel van erkenning en erbij horen. Het zelfvertrouwen neemt toe en mensen gaan verder in het ontdekken en ontwikkelen van hun talenten. Onze enthousiaste vrijwilligers zetten zich wekelijks in met het verzorgen van activiteiten als schilderen, tekenen, naaien, sporten, koken en overige creatieve activiteiten. Natuurlijk geeft dit ook voldoening aan vrijwilligers. Bewoners zijn dankbaar, vrijwilligers voelen zich gewaardeerd en zo ontstaan er hele mooie verbindingen.

Een selectie van onze partners: