SPREEKUUR
Het wekelijkse inloop spreekuur is een moment voor bewoners om brieven te laten lezen, vragen te stellen of in gesprek te gaan over eventuele zorgen. Vaak zijn dit eenvoudige vragen die zo opgelost zijn, maar soms zijn het complexere vraagstukken. Soms zijn ze vastgelopen bij de reguliere hulpverlening of instantie en kunnen wij weer verbinding maken voor de voortgang en kijken wat er nodig is om de relatie en het vertrouwen te herstellen. Onze vrijwilligers staan elke dinsdag tussen 10:00 en 11:45 klaar om te luisteren en waar het kan te helpen!

HUISKAMER
Of je nu komt voor een praatje, een luisterend oor, of gewoon om even te ontspannen, de huiskamer is er voor jou. Het is een gemoedelijke en gezellige ruimte waar je jezelf kunt zijn en waar iedereen welkom is. Een plek waar je andere wijkbewoners kan ontmoeten, verhalen delen, en nieuwe vriendschappen sluiten. Onze huiskamer biedt een fijne en veilige omgeving voor iedereen, ongeacht je achtergrond, leeftijd, of situatie. De koffie en thee staat altijd klaar!

WORKSHOPS
Regelmatig geven we workshops voor herstel, groei en bewustwording. Wil jij je graag verder ontwikkelen in emotionele groei en zelfbewustzijn dan is een workshop zeker goed om aan mee te doen. Het biedt tools om beter om te leren gaan met emoties, relaties te verbeteren, en persoonlijke groei. Dit in een veilige en ondersteunde omgeving waar je kan oefenen en fouten mag maken. Hou onze socials in de gaten voor het aanbod en de mogelijkheden om mee te doen.

NEDERLANDS
Taal is belangrijk om anderen te begrijpen, jezelf te kunnen uitdrukken en te participeren in de samenleving. Het helpt je om meer zelfvertrouwen te ervaren en jouw dromen en doelen te kunnen vervullen. Onze enthousiaste vrijwilligers zetten zich wekelijks in om deelnemers de Nederlandse taal eigen te maken.

ENGELS
Taal is belangrijk om anderen te begrijpen, jezelf te kunnen uitdrukken en te participeren in de samenleving. Het helpt je om meer zelfvertrouwen te ervaren en jouw dromen en doelen te kunnen vervullen. Onze enthousiaste vrijwilligers zetten zich wekelijks in om deelnemers de Engelse taal eigen te maken.

COMPUTEREN
Digitale vaardigheden zijn belangrijk om mee te doen in de samenleving. Het helpt om meer zelfvertrouwen te ervaren en doelen te kunnen waarmaken. Onze enthousiaste vrijwilliger (Ismaël) zet zich in om je te helpen bij het verbeteren van digitale vaardigheden. Hierdoor kan jij bijvoorbeeld zelf je administratieve zaken online regelen, mails schrijven etc. Zonder digitale vaardigheden is het moeilijk om toegang te krijgen tot deze essentiële diensten maar ook voorkomt het eenzaamheid.

KOKEN
De keuken: het hart van de stichting. Want eten verbindt! Als je bij ons binnenkomt is de kans groot dat de heerlijke etensgeuren je al tegemoet komen. Onze vrijwilligers, onder leiding van Nawaal en Ayse, maken met veel liefde de lekkerste lunches klaar. Het bereiden van een maaltijd is een mooie manier om samen bezig te zijn; iedereen draagt zijn of haar steentje bij. Om met anderen daarna te genieten van het resultaat. Soep en salade is er altijd tegen een kleine bijdrage. Iedereen is welkom om bij ons mee te lunchen. Eet smakelijk!

NAAIEN
We bieden naailessen onder begeleiding van een professionele coupeuse (Maria) die zich vrijwillig inzet om mensen te begeleiden en te helpen hun talent en creativiteit te ontdekken. De mooiste creaties zijn al gemaakt en het is mooi om te zien dat mensen trots zijn en iets van zichzelf ontdekken waar ze goed in zijn. Dit alles in een warme en ondersteunende omgeving. Maria brengt haar expertise en passie over op de deelnemers, waardoor iedereen de kans krijgt om zijn of haar creatieve kant te verkennen. Deze naailessen bieden een fijne manier om in verbinding te komen met andere wijkbewoners.

BORDUREN
Of je nu een ervaren borduurster bent of het voor de eerste keer wilt proberen, bij ons mag iedereen meedoen. Borduren is niet alleen een manier om mooie handwerken te maken, maar ook een fijne gelegenheid om met anderen in contact te komen. Tijdens de lessen leer je diverse technieken, van eenvoudig kruissteekwerk tot meer ingewikkelde patronen. Je kunt werken aan je eigen project of meedoen aan groepsprojecten. Zo hebben we regelmatig leuke samenwerkingen met bekende musea waar ook het eindresultaat getoond wordt waarin jouw werk echt even in de spotlight staat!

CREATIEF
We bieden we naast schilderen, tekenen en naailessen ook overige creatieve activiteiten aan. Onder begeleiding van vrijwilligster (Beppie) die zich al 11 jaar inzet om mensen te helpen hun talent en creativiteit te ontdekken. De mooiste creaties zijn al gemaakt en het is mooi om te zien dat mensen ontdekken waar ze goed in zijn. Dit alles in een warme en ondersteunende omgeving. Beppie brengt haar expertise en passie over op de deelnemers. Of je nu een nieuwe hobby wilt of gewoon genieten van een creatieve en rustgevende tijd, deze activiteiten bieden een fijne manier om in verbinding te komen met andere wijkbewoners.

SCHILDEREN
We bieden schilderlessen aan onder begeleiding van een professionele schilder (Nevzat) die zich vrijwillig inzet om mensen te begeleiden en te helpen hun talent en creativiteit te ontdekken. De mooiste creaties zijn al gemaakt en het is mooi om te zien dat mensen trots zijn en iets van zichzelf ontdekken waar ze goed in zijn. Dit alles in een warme en ondersteunende omgeving. Nevzat brengt zijn expertise en passie over op de deelnemers, waardoor iedereen de kans krijgt om zijn of haar artistieke kant te verkennen. Deze schilderlessen bieden een fijne manier om in verbinding te komen met andere wijkbewoners.

TEKENEN
We bieden tekenlessen aan onder begeleiding van een professionele tekenaar (Bart) die zich vrijwillig inzet om mensen te begeleiden en te helpen hun talent en creativiteit te ontdekken. De mooiste creaties zijn al gemaakt en het is mooi om te zien dat mensen trots zijn en iets van zichzelf ontdekken waar ze goed in zijn. Dit alles in een warme en ondersteunende omgeving. Bart brengt zijn expertise en passie over op de deelnemers, waardoor iedereen de kans krijgt om zijn of haar artistieke kant te verkennen. Deze tekenlessen bieden een fijne manier om in verbinding te komen met andere wijkbewoners.

VRAGEN

Ons gebouw heeft twee ingangen met twee adressen. Het postadres is Dr. Cuyperslaan 66 (5623BB) en het bezoekadres is Woenselsestraat 358 (5623EG).

We zijn elke week geopend van maandag t/m donderdag van 09:30 tot 16:00. Afwijkende activiteiten of vakanties worden aangekondigd via FaceBook en InstaGram.

Nee, we zijn een gesubsidieerde stichting met ANBI-status zonder winstdoelstelling. Voor sommige activiteiten of samenwerkingen vragen we een eigen bijdrage puur om de kosten te dekken.

Ja, in de Dr Cuyperslaan en de Woenselsestraat op de openbare parkeervakken. Betaald parkeren kan in de garage onder de Plus supermarkt. Graag niet bij Humanitas parkeren!

Ons gebouw staat bijna tegenover de bushalte. Dat is dus makkelijk. Neem buslijn 2 en stap uit bij bushalte “Joris Minnestraat”.

We hebben sinds kort een verbrede ingang, een aangepast toilet en een traplift geplaatst om de toegankelijkheid voor iedereen flink te verbeteren.

NIEUWS

Afsluiting viltproject 3

16 juli 2024|

Trots op de afsluiting van het viltproject in samenwerking met CKE. Gedurende 8 weken hebben geweldige vrouwen prachtige viltblaadjes gemaakt. Elk symbool voor een bijzondere vraag: wat hen het […]

De informatie op onze website is gesplitst naar doelgroep. Kies om verder te gaan.

WIJKBEWONERS

Mensen uit omliggende buurten, die willen meedoen met onze activiteiten of hulp zoeken via het spreekuur.

DOORVERWIJZERS

Sociale professionals van andere lokale hulporganisaties die overwegen om iemand naar ons door te verwijzen.

VRIJWILLIGERS

Enthousiaste wijkbewoners die niet alleen willen deelnemen maar ook kunnen bijdragen aan onze activiteiten.

STUDENTEN

Studenten van relevante MBO- en HBO-opleidingen die graag een stage of onderzoek willen doen bij ons.

STAKEHOLDERS

Financieel belanghebbenden en donateurs die graag op de hoogte blijven van onze doelen en resultaten.

NIEUWS

Nieuwe en oudere berichten met interessant nieuws over onze organisatie en activiteiten om op de hoogte te blijven.

Een selectie van onze partners: