Sven bij Stichting ik wil

Sven

Wie ben jij?
Ik ben Sven Paashuis, 23 jaar en ik kom officieel uit Den Bosch. Ik ben naar Eindhoven gekomen om mijn leven te verbeteren, mensen goede energie te geven en mee vooruit te helpen. Ik heb de opleiding ‘Dienstverlener Zorg en Welzijn’ twee weken geleden afgerond. Ik ga aankomend schooljaar de combi-opleiding ‘Verzorgende IG en Maatschappelijk Werker’ doen. De reden dat ik dit wil doen is: ik wil jongeren die het zwaar hebben en die nergens naartoe kunnen mee vooruit helpen. Ze een plek geven waar ze zichzelf kunnen zijn en kunnen ontwikkelen.

Hoe ben je bij de stichting terecht gekomen?

Via Rüstem ben ik hier terecht gekomen. Hij is mijn stagebegeleider via school en raadde mij aan om hier bij de stichting te komen. Het was op het begin een beetje apart, want ik wist niet wat ik kon verwachten. Ik dacht toen dat hier alleen oudere mensen naartoe kwamen, maar ik heb geleerd dat er heel veel verschillende soorten mensen zijn. Wat ik vooral zag waren veel mensen die hun best doen om een beter leven samen op te bouwen.

‘Een grote familie.’

Wat doe jij voor de stichting?

Ik heb meegeholpen met de verschillende evenementen-dagen die we hebben georganiseerd voor ASML en Philips. Tijdens deze dagen heb ik hun verteld over de stichting, heb ik Helen ondersteunt en in het gebouw dingen opgeknapt. Daarnaast heb ik ervoor gezorgd dat de fietsles weer terugkwam, want dit was een tijdje stil komen te liggen en er was weer vraag naar. Ook heb ik heb meegedacht met de jongerenactiviteiten en geholpen bij de Iftar-maaltijden. De laatste paar weken heb ik ook bij de kinderen geholpen en met hen gespeeld. Ik heb eigenlijk tijdens mijn stage van alles een beetje gedaan.

Wat vind je het bijzonderste moment binnen de stichting?

Toen ik de Iftar-maaltijd voor iedereen meemaakte en Ihsân het oproep tot het gebed deed, keek ik rond en zag dat er zoveel verschillende mensen samen kunnen zijn en die dan één worden. Dat we allemaal gelijkwaardig zijn aan elkaar. Voor mij was dit ook het moment waarin ik zag dat we dit eigenlijk altijd hebben bij de stichting.

Wat zijn jouw dromen met betrekking tot de stichting?

Mijn droom is dat ik met behulp van de stichting mijn eigen initiatief kan opstarten voor jongeren.